Utolsó frissítés: 2022-08-04

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kőmunkák a kertben és a ház körül

Épinfó - Blog

>

Kereső-kifejezés típusok

Online tapasztalatok 2006. 03. 14.

Az Épinfó – vagy bármely más honlap – statisztikájának elemzése nemcsak érdekes feladat, de egyben a további fejlesztés, a látogatottság-növelés egyik legjobb eszköze is. Fontos tudnunk, látogatóink honnan, milyen kereső-kifejezést használva, honlapunk mely oldalaira érkeznek.  Tapasztalataim segíthetik döntésüket - érdemes-e belépniük katalógusunkba -, másrészt saját honlapjuk fejlesztéséhez is kaphatnak hasznos ötleteket. Most az Épinfó látogatói által használt, havonta  több ezer különböző kereső-kifejezés jellegéről lesz szó, természetesen csak nagy vonalakban. A főbb típusok azért így is jól megfigyelhetők. A keresőszó típusokhoz ezúttal nem sorolok fel példákat: szeretném megelőzni, hogy az Épinfó oldalai helyett a blog kapjon találatokat.   

Egy-két szóból álló kifejezések

Gyakran ismétlődnek, és arra utalnak, hogy a látogató általánosságban szeretne tájékozódni egy termék, szolgáltatás választékáról. Ilyenkor fordul elő leggyakrabban az a kedvező eset, hogy a találatot katalógusunk olyan oldalai kapja, amely a keresett termékcsoportról a legtöbb információt tartalmazza: a témakör találati listája.

Keresés márkanévre, tulajdonságra

Ha a látogató elképzelése ennél határozottabb, a terméknévhez kapcsolhat:

  • Márkanevet,
  • Tulajdonságra utaló jelzőt,
  • Márkanév és jelzők kombinációjából álló kifejezést.

Ebben az esetben többnyire 2-3 szóból áll a kereső kifejezés.

Helytelenül beírt cégnév

Konkrét céget keresve előfordul, hogy a valós cégnév eltér attól, ahogy azt a látogató a kereső-mezőbe beírta. Ilyenkor nyújt segítséget a Partnereink menüpont alatti céglista, ahol a cégnevek lehetséges variációi nagy számban előfordulnak.

Terméknévhez kapcsolt helység- és utcanevek 

Sokan szeretnének egy termékhez, szolgáltatáshoz lakóhelyük közelében hozzájutni, emiatt sokan írják be a keresőmezőbe a helység nevét is a keresett termék vagy szolgáltatás mellé. Talán meglepő, de terméknév + utcanévre is sok találat érkezik. Ilyenkor valószínű, hogy az érdeklődő látott valahol egy konkrét üzlethelyiséget, telephelyet, és azt szeretné megtalálni. Találat esetén ilyenkor sem tartozik mindig ugyanahhoz a céghez a terméknév illetve a helység- vagy utca neve, de előfordulhat, hogy katalógusunk más, hasonló tevékenységű résztvevője profitál belőle.

>

Szakkönyv

Permakultúra Kézikönyv - Együttműködés a természettel

A permakultúra egy életszemlélet, ezen belül a természetközeli kertészkedés lehetőségeinek tárháza. A könyvben konkrét példákon tanulmányozhatjuk, hogy kertünket hogyan kell a permakultúra alapelvei szerint a legmegfelelőbben kialakítani, milyen elemeket érdemes beletervezni, és ezek között milyen kapcsolatrendszert fedezhetünk fel

The Home Edit - Rendrakás rendesen - Hogyan rakjunk rendet, és varázsoljunk lakhelyünkből álomotthont

Lakberendezés 2022. 04. 21.
Bármennyire is zűrzavaros és zsúfolt otthonunk, ott van benne a lehetőség az igazi álomotthonhoz - csak hagyni kell kibontakozni magunkat, és megfogadni a The Home Edit: Rendrakás rendesen szerzőpárosa útmutatásait, ahogyan a hírességek is teszik

Érezd magad otthon - Lakberendezés A-tól Z-ig

Lakberendezés 2021. 11. 24.
Hogyan hozzak létre egy otthont, amely az ízlésemnek, a rendelkezésemre álló térnek és az életformámnak egyaránt megfelel? Mi mutat jól és miért? Hogyan rendezzek be egy lakást, hogy abban valóban otthon érezzem magam? Napjaink egyik legnevesebb svéd lakberendezője, Frida Ramstedt világos stílusban, gyakorlati példákkal illusztrálva vezet be bennünket az otthonteremtés alapvető szabályaiba

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?