Utolsó frissítés: 2021-07-06

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kőmunkák a kertben és a ház körül

Épinfó - Aktuális

< >

A fiatalok albérlet helyett ingatlant vásárolnának

Ingatlan 2021. 02. 09.

Minden harmadik vásárló igényli a szakmai segítséget az ingatlan és pénzügyek terén egyaránt

Az idei évben a felnőtt magyar lakosság ötöde tervezi ingatlan vásárlását, derült ki a Duna House és a Reacty Digital kutatásából. A leendő vásárlók közül sokan a legfiatalabb generáció tagjai, akik már megtalálták párjukat és élettárssal élnek, igaz, még gazdaságilag inaktívak. Ők átlagon felüli arányban élnek jelenleg albérletben, és piaci tapasztalatok alapján a legnagyobb részük ki tudja használni az Otthonteremtési program nyújtotta támogatásokat, kedvezményeket.

„Az első lakásvásárlók az elmúlt két évben egyre markánsabb szerepben voltak az ingatlanvásárlók között. A legújabb kutatásunk alapján ez tovább fog erősödni az idei évben, amelyhez nagyon jó támogatási lehetőségek közül tudnak választani.” – nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. „Az első lakásvásárlóknál, a családot tervező fiataloknál különösen fontos a szakmai segítség ingatlan és pénzügyi termékek terén is, hiszen nincsen ezekben a folyamatokban tapasztalatuk, így könnyedén elveszhetnek a széles körű támogatások útvesztőjében. A felmérés adatai alapján ezt ők is érzik és így minden harmadik leendő vásárló tervezi is ezeknek a segítségeknek az igénybevételét.”

A felmérésben megkérdezett 18-59 évesek kétharmadának (63%) van saját ingatlana. Minden ötödik (20%) válaszadó ingatlan vásárlását tervezi 2021-ben, és a vásárlást tervezők bő ötöde (22%) ezt lakáshitel, CSOK vagy Babaváró segítségével tervezi megtenni. A vásárlást tervezők között többségben van a legfiatalabb korosztály (18-29 évesek), akik jellemzően az átlagosnál nagyobb arányban élnek albérletben. Érdekesség, hogy a felmérés alapján a vásárolni szándékozók nagyobb arányban vannak az eladni szándékozókhoz képest, a jelenleg is lakást kínáló vagy idén lakást eladni tervezők aránya 13%, a közös metszet, azaz akik eladni és vásárolni is szeretnének 8%.

A Duna House és Reacty Digital kutatásának módszertana Célcsoport: 18-59 éves magyar lakosok, Reprezentativitás: nem, kor, iskolai végzettség és régió szerint, Módszertan: online önkitöltős kérdőív, Adatfelvétel: 2020. november 5-19., Mintanagyság: 1000 fő

Forrás: Duna House

< >
Kapcsolódó katalógus oldal(ak):
Ingatlan

Aktuális - Hír, cikk, ajánló

Elérte legmagasabb pontját a Platán Garden

Ingatlan 2021. 07. 27.

A balatonboglári exkluzív társasház privát partszakasszal és ökopanorámával várja majd a beköltözőket

Mérföldkőhöz érkezett a Bayer Construct vállalatcsoport fejlesztésében és kivitelezésében épülő Platán Garden, mely exkluzív, egyben természetközeli környezettel kényezteti majd a nagyváros zajából elvágyódó jövőbeli lakóit. Abban, hogy a 47 lakásos, penthouse szinttel is rendelkező társasház alig 4 hónap alatt elérte legmagasabb pontját, nagy szerepet játszott az építtető által alkalmazott modern építészeti technológiák garmadája, a gondos előkészítés és a válogatott szakembergárda. A jövőre elkészülő, bútorozott és gépesített, ökotudatos lakások értékesítése már elindult, a lakások 40 százaléka már el is kelt

Szakkönyv

Régi házból új otthon - Praktikus tanácsok és tanulságos történetek házfelújítóknak

Építkezőknek 2021. 06. 18.
Biztosan nem vagyok egyedül a régi házak iránti rajongásommal. Mivel ez a tevékenység kikapcsol, akkor is keresem az eladó, felújítandó gyöngyszemeket, ha egyáltalán nem szándékozunk házat venni. Időről időre megdöbbent, mennyi csodás épület van hazánkban, amely mind arra vár, hogy valaki meglássa benne leendő otthonát, és rombolás helyett megpróbálja visszaállítani régi, megkopott fényét

Szakcikk

Csináld tökéletesen! Fugázás kompromisszumok nélkül!

Építőanyagok 2021. 07. 27.

A vízszigetelő és ragasztó anyagokhoz hasonlóan a fugázó anyagok területén is fontos szerepe van a termékfejlesztésnek. Az egyre speciálisabb, egyre magasabb szintű elvárásokra egyre gyorsabban kell a gyártóknak reagálni. Számos versenytárssal ellentétben a Sika koncepciója nem az, hogy meglévő, hagyományos, flexibilis hagyományos kötésidővel, szűkebb felhasználási területtel rendelkező fugázót alakítanak át, végeznek azon folyamatosan „ráncfelvarrásokat”, hanem a fugázóhabarcsokkal szembeni műszaki elvárásokat csoportokra osztva több fugázócsaládot is kifejlesztenek úgy, hogy természetesen mindegyik családnak az alapvető közös jellemzője a tartósság és az esztétikusság

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?