Utolsó frissítés: 2021-02-09

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kőmunkák a kertben és a ház körül

Épinfó - Blog

< >

Mikor állok meg egy kiállítási standnál?

Szakmagyakorlás 2011. 02. 18.

Kimentem a most zajló aktuális építőipari kiállításra, ahol ismét azt éreztem, amit az utóbbi években rendszeresen: sok esetben semmi okot nem találtam arra, hogy odamenjek egy standhoz. Nem kizárt, hogy ezzel más tervezők is így vannak.

Pedig a kiállító cégeknek elemi érdeke lenne, hogy egy kiállításon minél több építész tervezővel kapcsolatba kerüljenek. Igaz, az építész hosszú távú befektetés. Általában nem akkor jut az információhoz, amikor éppen szüksége van rá. De ha egyszer felkelti az érdeklődését, ha egy tartalmas beszélgetés után felméri, hogy profi cégről, termékről van szó, akkor megjegyzi, emlékezni fog rá, betervezi, ajánlja.

Elkezdtem végiggondolni: milyen esetekben szoktam odamenni egy standhoz? Például akkor, 

  • ha van egy éppen aktuális tervezési problémám, és erre választ keresek. Ilyenkor még ki is várom, míg szabad lesz az a munkatárs, akitől úgy gondolom, hogy a legszakszerűbb magyarázatra számíthatok
  • ha érdekel egy termék, egy téma, amiről korábban már hallottam valahol, és minél több információt szeretnék róla
  • ha újdonságról van szó, amit azelőtt még soha nem láttam
  • ha a stand, vagy a kiállított termék kifejezetten szép, színvonalas, igényes. Szerintem kevés olyan építész van, aki ilyen esetben ne állna meg
  • ha egy cégtől ingyenes kiállítási meghívót, regisztrációs lehetőséget kaptam. Ilyenkor illik minimum megköszönni 
  • ha a prospektusok cipeléséhez reklámtáskához lehet jutni 
  • ha a standon ismerőst látok
  • ha céltalanul megállok, és egyszerűen csak rám kérdez valaki, hogy segíthetek?

Miért működne ez másképp, mint más helyzetekben? Akkor megyek oda valakihez, ha felkelti az érdeklődésemet, ha van valami mondanivalóm, kérdésem. Ha van a dolognak bármilyen apropója.

Mit tehet az a gyártó, akinek éppen nincs új terméke, vagy az építőipar mai helyzetében nem tud látványos standra költeni? Ilyenkor is lehetnek olyan, a legegyszerűbb posztereken elhelyezhető, a tervezés során hasznosítható információk, amelyekért én biztosan odamennék hozzá:

  • szakszerű rétegrendek szöveg vagy ábra formájában,
  • beépítési csomópontok, részletrajzok,
  • vagy ha más nem, de legalább egy felsorolás arról, milyen műszaki előnnyel jár az adott termék alkalmazása, milyen problémára ad megoldást.

Bármi, ami felkelti a figyelmemet, és okot ad arra, hogy megálljak. Hiszen ha már úgyis ott vagyok, szeretnék ebből minél többet profitálni.

< >
Kapcsolódó katalógus oldal(ak):
Építőipari marketing tanácsadás

Szakkönyv

Több mint festék - Riportkönyv

Ez a kötet a "Több mint tüzép" című könyv folytatása. A festéknagykereskedők és az iparág néhány további képviselőjének a szakmai életét mutatja be, azt, hogy milyen gazdasági viszonyok között jött létre a festékesek számára is a rendszerváltozás

Winwin az ingatlanpiacon - Home Staging mesterfokon

Ingatlan 2020. 10. 02.

Az első, magyar nyelvű, home stagingről szóló könyv, amiből megtudhatod, hogyan add el ingatlanodat a leggyorsabban, a lehető legrövidebb idő alatt. A szerzők szakértői az ingatlanok eladásra való tudatos felkészítésének, melynek sikerét és létjogosultságát tevékenységükkel naponta bizonyítják

Több mint tüzép - Riportkönyv

Hogyan nőtt ki a magyarországi építőanyag-kereskedelem a tüzépekből? Milyen nehézségek és lehetőségek adódtak a rendszerváltáskor? Hogyan lehetett saját vállalkozást kezdeni a semmiből? Hogyan alakult át a hiánygazdaság az építőanyag-kereskedelem területén is piacgazdasággá? Földi Tamás riportkönyve a magyar építőipar egy speciális szegmensének fejlődéstörténetét tárja fel a kulcsszereplők bemutatásán keresztül

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?