Utolsó frissítés: 2021-02-09

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kőmunkák a kertben és a ház körül

Épinfó - Blog

>

Kereső-kifejezés típusok

Online tapasztalatok 2006. 03. 14.

Az Épinfó – vagy bármely más honlap – statisztikájának elemzése nemcsak érdekes feladat, de egyben a további fejlesztés, a látogatottság-növelés egyik legjobb eszköze is. Fontos tudnunk, látogatóink honnan, milyen kereső-kifejezést használva, honlapunk mely oldalaira érkeznek.  Tapasztalataim segíthetik döntésüket - érdemes-e belépniük katalógusunkba -, másrészt saját honlapjuk fejlesztéséhez is kaphatnak hasznos ötleteket. Most az Épinfó látogatói által használt, havonta  több ezer különböző kereső-kifejezés jellegéről lesz szó, természetesen csak nagy vonalakban. A főbb típusok azért így is jól megfigyelhetők. A keresőszó típusokhoz ezúttal nem sorolok fel példákat: szeretném megelőzni, hogy az Épinfó oldalai helyett a blog kapjon találatokat.   

Egy-két szóból álló kifejezések

Gyakran ismétlődnek, és arra utalnak, hogy a látogató általánosságban szeretne tájékozódni egy termék, szolgáltatás választékáról. Ilyenkor fordul elő leggyakrabban az a kedvező eset, hogy a találatot katalógusunk olyan oldalai kapja, amely a keresett termékcsoportról a legtöbb információt tartalmazza: a témakör találati listája.

Keresés márkanévre, tulajdonságra

Ha a látogató elképzelése ennél határozottabb, a terméknévhez kapcsolhat:

  • Márkanevet,
  • Tulajdonságra utaló jelzőt,
  • Márkanév és jelzők kombinációjából álló kifejezést.

Ebben az esetben többnyire 2-3 szóból áll a kereső kifejezés.

Helytelenül beírt cégnév

Konkrét céget keresve előfordul, hogy a valós cégnév eltér attól, ahogy azt a látogató a kereső-mezőbe beírta. Ilyenkor nyújt segítséget a Partnereink menüpont alatti céglista, ahol a cégnevek lehetséges variációi nagy számban előfordulnak.

Terméknévhez kapcsolt helység- és utcanevek 

Sokan szeretnének egy termékhez, szolgáltatáshoz lakóhelyük közelében hozzájutni, emiatt sokan írják be a keresőmezőbe a helység nevét is a keresett termék vagy szolgáltatás mellé. Talán meglepő, de terméknév + utcanévre is sok találat érkezik. Ilyenkor valószínű, hogy az érdeklődő látott valahol egy konkrét üzlethelyiséget, telephelyet, és azt szeretné megtalálni. Találat esetén ilyenkor sem tartozik mindig ugyanahhoz a céghez a terméknév illetve a helység- vagy utca neve, de előfordulhat, hogy katalógusunk más, hasonló tevékenységű résztvevője profitál belőle.

>

Szakkönyv

Több mint festék - Riportkönyv

Ez a kötet a "Több mint tüzép" című könyv folytatása. A festéknagykereskedők és az iparág néhány további képviselőjének a szakmai életét mutatja be, azt, hogy milyen gazdasági viszonyok között jött létre a festékesek számára is a rendszerváltozás

Winwin az ingatlanpiacon - Home Staging mesterfokon

Ingatlan 2020. 10. 02.

Az első, magyar nyelvű, home stagingről szóló könyv, amiből megtudhatod, hogyan add el ingatlanodat a leggyorsabban, a lehető legrövidebb idő alatt. A szerzők szakértői az ingatlanok eladásra való tudatos felkészítésének, melynek sikerét és létjogosultságát tevékenységükkel naponta bizonyítják

Több mint tüzép - Riportkönyv

Hogyan nőtt ki a magyarországi építőanyag-kereskedelem a tüzépekből? Milyen nehézségek és lehetőségek adódtak a rendszerváltáskor? Hogyan lehetett saját vállalkozást kezdeni a semmiből? Hogyan alakult át a hiánygazdaság az építőanyag-kereskedelem területén is piacgazdasággá? Földi Tamás riportkönyve a magyar építőipar egy speciális szegmensének fejlődéstörténetét tárja fel a kulcsszereplők bemutatásán keresztül

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?