Utolsó frissítés: 2024-04-15

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kőmunkák a kertben és a ház körül

Épinfó - Aktuális

< >

360° Lakástrend & Design 2008. március 6-9.

Ha egy New York-i vagy milánói formatervező gondol egy nagyot, akkor bizony kis idő múlva Budapesten is merészebb lesz a bútoraink íve, eredetibb lakásaink enterieurje. A nagy tervezőközpontok által kínált új motívumok epidemiája hónapokon belül átalakítja a „világfalu” szegleteinek tárgykultúráját. Az alkotók produktumaiban egyaránt manifesztálódik esztétika és praktikum, életérzés és üzlet. Azt persze nem lehet tudni, hogy a design alakítja a közönség ízlését vagy – épp ellenkezőleg – a fogyasztó igényeit elégítik ki az új formák, az bizonyos, hogy legintimebb életterünkben, a lakásunkban fellehető díszek és gyakorlati eszközök alapvetően meghatározzák közérzetünket. Kultúránk egyik alapvető mozgatórugója a jövő iránti olthatatlan kíváncsiságunk: tudni szeretnénk, hogyan élünk holnap.

A történetének második évtizedébe lépő 360° Lakástrend & Design kiállítás programsorozata idén 11. alkalommal tesz kísérletet megjósolni, milyen design trendek alakítják majd az elkövetkező években tárgyi világunkat. A szervezők a hazai otthonteremtés formálóinak, designereinek, forgalmazóinak és gyártóinak egybefogására és felvonultatására vállalkoztak.

Egy újabb évtized megkezdése mindig valami változást jelent, a visszatekintést ígéretes tervek írják felül, míg a nosztalgiát a jövő koncepciói és célkitűzései. 2008-ban a Lakástrend & Design kiállítást is minden ízében áthatja a megújulás: az érdeklődők ismeretlen ösvényeken – új helyszíneken, programokon, designfórumokon – barangolhatnak a felfedezés reményében Az egyik legjelentősebb eredmény, hogy az elmúlt tíz év alatt a budapesti kiállítás naprakésszé vált: a rangos nemzetközi lakberendezési- és designkiállításokon érzékelhető változások, új trendek a műcsarnoki bemutatókon szinte ugyanabban az évben megjelentek. A kiállításnak nagy szerepe van a neves nemzetközi gyártók és világhírű tervezők munkáinak megismertetésében, a design iránti igény felkeltésében, illetve a hazai lakberendezés színvonalának érzékelhető emelkedésében.

Műcsarnok 

Március 6-tól a Műcsarnok kiállítási terének kiemelt pontján felállított különleges forgószínpadon jelennek meg azok az alkotások, amelyek a szakemberek véleménye szerint a közeljövő formatervezését leginkább meghatározó négy irányzat jegyében készültek:

  • 6-án Csütörtökön látható az egyszerű hangon megszólaló PURE,
  • 7-én pénteken a természetes megoldásokat kereső ECO,
  • 8-án szombaton a lüktető, városi dinamikára hangolt URBAN és
  • 9-én vasárnap a hagyományok alapján megújulást kereső CLASSIC.

Idén háromezer négyzetméteren 25 kiállító bútorait, konyháit, szanitereit, lakástextíliáit, díszeit, kiegészítőit csodálhatják meg az érdeklődők. A hazai és nemzetközi kiállítók között olyan világsztárok munkái szerepelnek, mint a francia designer Ora Ito, akitől most a budapesti közönség egy konyhát láthat. A háromtonnás műtárgy különlegessége, hogy az ún. „egybe öntött” szerkezet a falaival és felszereléseivel együtt, készen illeszthető egy adott épület belsejébe.

"madeinhungary" a Gödör klubban

A nemzetközi irányzatok bemutatásán túl a szervezők a Gödör Klubban „madeinhungary” címmel nagyszabású tárlatot szenteltek a hazai formatervezők legjobb tárgyainak is. A trenddiktáló nemzetközi bemutatók - mint a milánói Salone di Mobile - szellemiségét követve, fiatal magyar formatervezők munkáit bemutató tárlat mellett, a Moholy Nagy Művészeti Egyetem, és a soproni Alkalmazott Művészetek Intézetének hallgatói vonultatják fel önálló alkotásaikat. A kiállítók azok közül kerültek ki, akik a 2007. októberében kiírt, nyílt pályázatra sikeresen adták be munkáikat. A szakmai zsűri a három legjobbnak ítélt pályázatot összesen 600.000 Ft pénzdíjazással jutalmazza. A zsűri nemcsak a beadott tervek alapján, hanem a már elkészült munkákat bírálva hozta meg a döntését, és értékeli a három győztest a tárlat megnyitóján, 2008. március 5-én. A pályázók mellett a szakmai képzést folytató szervezetek és szövetségek is képviseltetik magukat a tárlaton. A „madeinhungary” a négy napja alatt a különböző művészeti ágakat vegyítő ún. interartisztikus produkciókat tekinthetnek meg a látogatók: lesz tánc- és divatszínház, jazz koncertek, ékszer és divatbemutatók. Zenéről pedig a pesti éjszaka legjobb DJ-i gondoskodnak.

A 360° Lakástrend & Design kiállítás már nyolc éve nyújt megjelenési lehetőséget a hazai design szakma legígéretesebb tehetségei számára. A non-profit tárlat elsődleges célja, hogy teret biztosítson azoknak a fiatal formatervezőknek, iparművészeknek, akiknek más lehetőségük nincsen arra, hogy ingyenesen bemutathassák termékeiket, ötleteiket, elképzeléseiket a látogatók és a szakma előtt. A rendezvény fontos hozadéka lehet az igényes fogyasztók számára, ha az eddig háttérben lévő alkotók és Magyarország meghatározó gyártói kapcsolatot teremtenek egymással.

"med" - meeting of eastern design

A rendezőgárdának már több éve határozott célja, hogy a magyar fiataloké mellett, áttekintést adjanak a legtehetségesebb szlovák, lengyel, cseh, tehát a közép-európai tehetségek munkáiból is. Bár az eddigiekben - főleg a rendelkezésre álló terület méretei miatt - erre nem volt lehetőség, 2008-ra a helyzet megérett arra, hogy a régió formatervezői önálló rendezvényen mutathassák be elképzeléseiket a publikum előtt.

A „med” tárlat megvalósításában nélkülözhetetlen segítséget nyújtottak a szóban forgó nemzetek kulturális intézeteinek munkatársai, akik teljes rálátással bírnak a hazájukban folyó formatervezési oktatásra és design-életre. A 360° Lakástrend & Design kiállítás szervező csapata felvette az adott országok design szövetségeivel és tervezőivel a kapcsolatot, akik nagy örömmel üdvözölték a térség designereinek összefogása nyomán létrejött, első ilyen jellegű nemzetközi találkozót, ahol megvitathatják, hogy

  • milyen esélyei vannak a térség tervezőinek a nyugat-európai és az amerikai trendekkel szemben, 
  • létezik-e sajátos motívumrendszere a közép-európai iskoláknak,
  • lát-e fantáziát a nemzeti tőke az egyes országok hazai alkotóinak támogatásában stb.

A „med” mellett az idei 360° Lakástrend & Design újabb programsorozattal is bővül. A nyugateurópai nagy kiállításoknál (iSaloni – Milano, 100%Design – London, Maison&Objet – Párizs) már megszokott, hogy az expo területén kívül, külső helyszíneken is rendeznek kiállításokat, előadásokat, koncerteket.

"trendhecc" 

A „trendhecc” olyan kiegészítő rendezvénye az „anyakiállításnak”, ahova – a szakmától az érdeklődőkig – bárki ellátogathat, és megtalálhatja a hozzá legközelebb álló tárgyat és programot, miközben a külső, „formabontó” helyszínek más-más kontextusban ismertetik meg a legújabb irányzatokat. A külső helyszíneken a top-minőséget képviselő cégek bemutatott anyagai mellett a fiatal tervezők ideáit, terveit és termékeit ismerheti meg a közönség a kiállítótermek izolált környezetével szemben mindennapjaink valóságos színterein. Budapesten a 360° Lakástrend & Design kiállítás tökéletes lehetőséget ad arra, hogy hasonló „kiegészítő” rendezvénnyel lepje meg az érdeklődőket. A külső helyszínek a Deák tér, Oktogon és Blaha Lujza tér által kijelölt háromszögben, azaz a főváros központjában, egymáshoz közel helyezkednek el, és akár gyalog is kényelmesen bejárhatóak. A „trendhecc” anyagait és programjait közkedvelt kávézókban, szórakozóhelyeken, divatboltokban láthatja a közönség március 6. és 16. között.

Fontos küldetése az eseménynek, hogy a különböző helyszínek egyedi módon juttassák el üzenetüket a vendégeknek, vagyis az offline programsorozat egyes elemei, a fotó-, kép-, tárgy- és grafikai kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, előadások, valamint vetítések a bemutatni kívánt trend hangulatát és az általa sugallt „feelinget” hivatottak közvetíteni. A rendezvény elsődleges célja, hogy a 360° Lakástrend & Design kiállítás üzenetét – vagyis a trendek és design mustráját – közvetítse olyan emberek számára is, akik bár eredendően nem mozognak ebben a világában, viszont egy pohár ital mellett szívesen megnéznek egy kis kiállítást, vagy meghallgatnak egy rövid előadást.

A 360° Lakástrend & Design kiállítás összetett programsorozat célja, hogy az adott négy napban bepillantást nyújtson a valódi trendekbe, illetve azok sokszínűségébe a legkülönbözőbb előadások és tárlatok formájában. A közönség

  • a Műcsarnokban láthatja a top-brand-ek 2008-as irányvonalait termékeit,
  • a Gödörben találkozhat olyan új magyar ötletekkel, amikről talán még az óriás cégek sem tudnak, és - nem utolsó sorban -
  • a „trendhecc” keretein belül szemtanúja lehet az urbánus irányzatok megtestesülésének is.

Forrás: www.lakastrend.hu 

< >

Aktuális - Hír, cikk, ajánló

Áttevődik a hangsúly: erőteljesebben jelentek meg az elmúlt évek termékei a Contrumán

Gyártói hírek, cikkek 2024. 04. 15.

A Hörmann immáron kilépett a garázskapu gyártó egyszerű szerepéből

A Hörmann Hungária Kft. 2024-ben ismét részt vett a Contruma építőipari kiállítás- és vásáron, amelyen most először volt érezhető az a hangsúlyeltolódás, mely a cég portfólióját az elmúlt pár évben jellemezte: a garázskapuk és meghajtások mellett, már szinte nagyobb szerepet kaptak a beltéri- és bejárati ajtók.

Szakkönyv

Hefter László

Iparművészet 2023. 11. 27.

Hefter László Ferenczy Noémi-díjas üvegművész a magyarországi síküvegművészet megújítója és az üvegrestaurálás tradíciójának elkötelezett folytatója. Építészeti üvegmunkáival az alkalmazott iparművészethez, kabinet üvegfestményeivel a képzőművészethez, restaurátori munkáival a művészettörténethez járult hozzá kiemelkedően

Szakcikk

Mikor válasszunk tolóajtót, rejtett ajtót, technikai ajtót?

Nyílászárók 2023. 05. 03.
Egy lakás berendezése során rendkívül fontos, hogy a megfelelő belső nyílászárókat válasszuk ki. Lényeges szempont a praktikusság, a gazdaságosság és nem utolsósorban az esztétikum. Nézzük meg, hogy mikor milyen belső ajtókat érdemes választanunk

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?