Utolsó frissítés: 2020-10-30

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kőmunkák a kertben és a ház körül

Épinfó - Aktuális

< >

Unokáink már látni fogják?

Energia megtakarítás 2020. 10. 15.
Családi ház homlokzati hőszigetelése
Családi ház homlokzati hőszigetelése

82 év alatt újulhat meg a teljes családi ház állomány Magyarországon

Budapest, 2020. október 15. – Magyarországon 2,7 millió családi ház van. Energetikailag korszerűnek közülük 5-10% mondható, melyek energetikai korszerűsítést nem igényelnek, hiszen ezeket eleve a kor követelményeinek megfelelően építették, vagy energiahatékonysági szempontból már teljeskörűen felújították azokat. Az épületek 5-8 %-a bontásra érett, vagyis rentábilisan már nem újítható fel, vagy állapota okán nem igazán lakható. A magyarországi családi ház állomány megközelítőleg 15%-a már átesett valamilyen energetikai korszerűsítésen, azonban több mint 60%-ra igen jelentős felújítás vár még. Budapesten és Pest megyében, valamint a megyei jogú városokban a korszerű, szigetelt családi házak aránya 10-15%-al magasabb az országos átlagnál.

A legenergiahatékonyabb magyarországi települések

Budapest, Pest megye, Szeged, Debrecen, Győr, Pécs és Kecskemét családi házas övezeteiben található a legtöbb korszerű, szigetelt ingatlan. Ennek oka, hogy ezeken a településeken, országrészekben nagyobb a fizetőképes kereslet aránya és az itt élők számára megfizethetőbbek az energetikai célú beruházások.

Mikor lesz a teljes hazai családi ház és épületállomány korszerű?

A Knauf Insulation szakemberei szerint az építőipar kapacitás hiánya miatt belátható időn belül lehetetlen minden korszerűtlen családi házat felújítani, még akkor is, ha az anyagi források adottak. Magyarországon évente alig 20-25 ezer családi házat újítanak fel és szigetelnek tulajdonosaik. Ha ebben az ütemben halad továbbra is a megújulás, akkor a közel 1,8 millió energetikai korszerűsítésre váró családi házat 82 év alatt lehetne teljesen felújítani.

Felújítás vagy újépítés?

A Knauf Insulation szakemberei szerint a családi házak energetikai korszerűsítése és felújítása az ágazatban tapasztalható súlyos munkaerő- és szakemberhiány miatt sokkal inkább reális cél lehet az ingatlantulajdonosok körében, mint egy új ház építése. A homlokzati szigetelés szakszerű kialakításával a fűtésszámla átlagosan 35%-kal csökkenthető, a befektetés ára akár 8-10 év alatt megtérülhet. A tetőtér szarufák közötti és alatti hőszigetelése, a padlásfödém leterítése üveggyapot táblákkal vagy tekercsekkel a legegyszerűbb, legköltséghatékonyabb, akár házilag is kivitelezhető energiatakarékossági beruházás, kifejezetten gyors megtérülési idővel.

„Az energia megtakarítást célzó felújításoknál komplex rendszerben és hosszú távon kell gondolkodni. Egy megfelelően megtervezett és jó sorrendben elvégzett energetikai felújítást a nyílászárók cseréjével érdemes kezdeni, ezt követi a hőszigetelés kialakítása” – mondta Aszódy Tamás, a Knauf Insulation Kft. ügyvezető igazgatója.

„A fűtéskorszerűsítést pedig célszerű a hőszigetelés megléte és a nyílászáró csere után megtervezni és kivitelezni, hiszen egy megfelelően szigetelt házba kisebb teljesítményű kazán is elegendő lehet” – tette hozzá a szakember.

Nem tudjuk, miben élünk

Az Energia Mérnöki Nonprofit Zrt. által készített „Zöldotthon” felmérésből kiderül, hogy a családi házak tulajdonosai sok esetben nem tudják, nem ismerik, milyen adottságokkal rendelkezik az otthonuk. „A kutatásból jól látszik, hogy meglepő módon az építőipari kérdések iránt érdeklődők körében nagyot ugrott a nők aránya, vagyis egyre nagyobb szerep hárul rájuk egy-egy otthon, ház felújítása során” – mondta el Gulyás István vezérigazgató, aki egyben a Magyar Családi Ház Tulajdonosok Egyesületének vezetője is. „Többek között két fő kérdéskört vizsgáltunk. Az eredményekből kiderült, van hová fejlődni az energetikai korszerűsítések terén” – tette hozzá a szakember.

1. Mikor épült az Ön háza?

A legnagyobb érdeklődést az energetikai korszerűsítés iránt az 1980 előtt épült házak tulajdonosai mutatták a zöldotthon tervező kitöltése során. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy ezek a házak vannak energetikailag a legrosszabb állapotban.

2. Mikor volt felújítva az Ön háza?

A kapott válaszok egyértelműen megerősítették azt a tendenciát, hogy az ingatlan tulajdonosok nem, vagy csak a legszükségesebb esetekben nyúlnak hozzá otthonaikhoz. A válaszadók 2/3-a adta azt a választ, hogy nem volt, nem tudja, vagy legalább 5 éve nem újította fel otthonát.

A szigetelt családi házak arányának regionális összehasonlításában sem állunk jól. Miközben a magyar családi házak 20%-a szigetelt, addig az 1,4 millió osztrák családi ház 80%-a, az 5 millió lengyel ház 59%-a, a 800 ezer szlovák családi otthon 35%-a, az 1,5 millió cseh ház 25%-a kapott a téli hideggel és a nyári hőséggel szembeni védelmet.

Forrás: Premier Hungary Communications Kft.

< >

Aktuális - Hír, cikk, ajánló

Cégnevet vált Magyarország egyik vezető építőanyaggyártója

Gyártói hírek, cikkek 2020. 11. 16.

Cemix néven folytatja a Lasselsberger-Knauf

A tulajdonosok hosszútávú stratégiai döntése értelmében 2020 novemberétől a veszprémi székhelyű építőanyaggyártó márka- és cégnevet vált. A Cemix márkanév Közép-Európa 8 országában lesz jelen, amivel a Knauf és a Lasselsberger család tulajdonában lévő vállalatcsoport tagjainak lehetősége nyílik a határok nélküli együttműködésre, fejlesztéseik összehangolására és erőforrásaik megosztására

Szakkönyv

Több mint festék - Riportkönyv

Ez a kötet a "Több mint tüzép" című könyv folytatása. A festéknagykereskedők és az iparág néhány további képviselőjének a szakmai életét mutatja be, azt, hogy milyen gazdasági viszonyok között jött létre a festékesek számára is a rendszerváltozás

Szakcikk

Szilárd alapra lehet nagy dolgokat építeni

Építőanyagok 2020. 07. 29.
30 évvel ezelőtt alapították a Lasselsberger Kft-t, amely egy gyors névmódosítást követően Lasselsberger-Knauf néven hamar a hazai építőanyaggyártás egyik meghatározó szereplője lett. Az elmúlt három évtizedben termékei és innovációi révén a cég nem csak Magyarországon vált ismertté és jó pár termékkategória tekintetében piacvezetővé, de a régióban is komoly hídfőállásokat épített ki. Egy országokon túlívelő sikertörténet, ami Veszprémből indult

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?