Utolsó frissítés: 2020-07-29

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kertem, teraszom

Épinfó - Aktuális

< >

Az alku gyakoribb, de van ingatlan, amire már licitálnak a vevők

Ingatlan 2018. 05. 18.

Egyes ingatlantípusoknál az alku helyett már licitálnak a lakásvásárlók a Duna House tapasztalata alapján. Elsősorban a különleges adottságokkal és népszerű lokációval rendelkező ingatlanokra licitálnak a vevők, amelyeknél akár néhány százalékkal is emelkedhet a végső ár. Nagy többségében természetesen még mindig a vásárlók vannak alkupozícióban, ők az országos átlag alapján 3-4%-ot tudnak alkudni a meghirdetett eladási árból.

A nagyon jó elhelyezkedésű és különleges adottságokkal rendelkező ingatlanok esetében már egyre gyakoribb jelenség, hogy az ingatlan árából egyáltalán nem enged az eladó, sőt több vevő aktív érdeklődése esetén az ingatlanközvetítő segítségével licit formájában áron felül értékesíti azt. A befektetők például kifejezetten keresik a XIII. kerületi dunai panorámás lakásokat, vagy a ritkábban elérhető Váci utcai lakásokat, amelyekre az irányáron felül is hajlandók költeni. A lakhatási céllal vásárlók esetében pedig a jól árazott, a piacon már olcsóbbnak számító ingatlanok esetében alakulhat ki árverseny. Az eladói oldalt vizsgálva előnyt jelenthet, ha a nagyobb közvetítő hálózatokon keresztül több ezer vevőhöz juttatjuk el egyszerre az eladni kívánt ingatlanunkat, hiszen így könnyebben alakulhat ki versenyhelyzet.

„2018 első negyedévében több száz lakást értékesítettünk a hirdetési árnál magasabb összegért, ez az adás-vételi tranzakciók 4,2 százalékát jelenti a használt ingatlanoknál, ami a tavalyi adatokhoz képest növekvő tendenciát mutat” - nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. - „Az eladók esetében az ingatlan irányárának meghatározása és a vevői ajánlatok kezelése sok esetben okoz gondot, amelyek következtében súlyos anyagi veszteség is érheti az eladót. A szakmai segítség a licit és az alku folyamatában is többszázezer forintot jelenthet a folyamat végén.”

Az alku tekintetében ingatlantípusonként és területenként eltérő eredményeket mutatnak a Duna House piaci adatai. 5%-nál nagyobb mértékű alkuval egyre ritkábban találkozhatunk, sok esetben már csak minimális, 1-2%-ot engednek az árból az eladók.

A fővárosi panellakások tekintetében Budán és Pesten egyaránt 3%-ot lehetett alkudni az idei év áprilisában, míg vidéken kicsit szerencsésebbek voltak a vevők: a keleti és nyugati országrészben is 4%-os alkuval lehetett ingatlant vásárolni.

Forrás: Duna House Holding Nyrt.

< >
Kapcsolódó katalógus oldal(ak):
Ingatlan

Aktuális - Hír, cikk, ajánló

Lakásépítés: a csökkenés járvány nélkül is várható volt

Hírek 2020. 07. 15.

Megjelent az Építési Piaci Prognózis 2023 frissítése

Az évente épített új lakások számának csökkenése a lakáspiaci élénkítési kísérlet kifulladása miatt a veszélyhelyzet nélkül is várható volt, vélik a független Építési Piaci Prognózis készítői. A 2019-re meglehetősen pontos előrejelzést adó anyag vezető elemzője, Varga Dénes ma is reálisnak tartja 2020-ra, a tavalyinál 25 százalékkal kisebb lakásszámot: a 2019-re jelzett 21 500 darabhoz képest a valóságban 21 127 lakás épült meg, az idei várakozás pedig 16 650 lakóegység. A szakember évek óta hangsúlyozza: lakáspiaci stabilitást nem lehet pusztán befektetői célú vásárlókra alapozni. Ehelyett a nem megfelelő lakásban élő, vagy lakással nem rendelkező családok fizetőképességét kell erősíteni


Szakkönyv

Marosi Miklós építészete

Építészet 2020. 08. 06.
Marosi Miklós a józanság építésze, ahogy monográfusa, Götz Eszter fogalmaz. Divatoktól függetlenül, mindig a praktikumot szem előtt tartva gazdagodott és mélyült alkotói pályája

Szakcikk

Szilárd alapra lehet nagy dolgokat építeni

Építőanyagok 2020. 07. 29.
30 évvel ezelőtt alapították a Lasselsberger Kft-t, amely egy gyors névmódosítást követően Lasselsberger-Knauf néven hamar a hazai építőanyaggyártás egyik meghatározó szereplője lett. Az elmúlt három évtizedben termékei és innovációi révén a cég nem csak Magyarországon vált ismertté és jó pár termékkategória tekintetében piacvezetővé, de a régióban is komoly hídfőállásokat épített ki. Egy országokon túlívelő sikertörténet, ami Veszprémből indult

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?