Utolsó frissítés: 2024-04-15

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?

Tervezés
Kivitelezés
Gyártás - képviselet
Kereskedelem
Építkezem, építkezni fogok
Lakást, munkahelyet rendezek be
Egyéb

Könyv

Kőmunkák a kertben és a ház körül

Épinfó - Aktuális

< >

Egy sikeres magyar kereskedelmi - beszerzési társulás: az újHáz Centrum

Hírek 2009. 02. 04.
Kovács Tamás (Új Ház Zrt.), Komlós Andor (Leier), Illy Gábor (Baumit) a február 4-i sajtótájékoztatón
Kovács Tamás (Új Ház Zrt.), Komlós Andor (Leier), Illy Gábor (Baumit) a február 4-i sajtótájékoztatón

Történet:

1996 decemberében öt győri építőanyag-kereskedő szövetségre lépett, hogy – beszerzéseiket összegezve – előnyösebb pozíciót érhessenek el a gyártóknál. Idővel a megrendelések volumene egyre nőtt, a kifizetések a beszállítók felé pontosan megtörténtek, ezért a gyártók közül egyre többen kezdték támogatni a vállalkozást. Három éven belül a nyugat-dunántúli régió minden megyéjében még 2-3 telephely nyert felvételt. Mivel a teljes mértékben alulról szerveződő és külső tőke bevonása nélkül megvalósuló modell működőképesnek és sikeresnek bizonyult, az adott időszakban 15 további cég csatlakozott a társulás kötelékébe.

Az expanzió következő lépéseként a vállalat kiterjesztette tevékenységét a Dunántúl egész területére. A szövetséghez csatlakozó kereskedések megnövekedett száma miatt szükségessé vált a tagok közötti belső kommunikáció és ügyintézés szabályozása, a társaság működési rendjének kialakítása különös tekintettel a fizetési feltételek és a számlázási gyakorlat megteremtésére. Ezeknek köszönhetően az újHÁZ a legnagyobb gyártók körében is pontosan fizető, megbízható és jelentős partnerré vált. Olyan vásárlóvá, amelynek nagy tételű megrendelései a beszállítók üzleti terveiben is komoly tételt jelentettek.

2004-ben – felismerve az összehangolt beszerzésben rejlő lehetőségeket – több más, hasonló hálózat is szerveződni kezdett az országban. Ezek többsége azonban nem tudott konkurálni a már évek óta sikeresen működő szervezettel. A piac változásaira és igényeire történő gyorsabb reagálás képességének megőrzése okán az egyre növekvő és több tagot tömörítő gazdasági társulás 2005-ben zártkörűen működő részvénytársasággá alakult, mint az Újház Kft. jogutódja. Ekkor tűzték ki célként az ország teljes lefedését.

Az újHÁZ Centrum tagjai:

Az újHÁZ Centrum tagjai olyan, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő, évek óta stabil alapokon, jövedelmezően működő, komoly forgalmat bonyolító, tőkeerős főként családi vállalkozások, építőanyag-kereskedések, amelyek képesek teljesíteni a cég által kitűzött szigorú pénzügyi és minőségi feltételeket, mert – szövetségről lévén szó – a hálózat ereje pont az alkotó szegmensek professzionalizmusában rejlik: csak így biztosítható, hogy az újHÁZ Centrum megőrizze reputációját a beszállítók és a vásárlók körében.

Az ÚjHÁZ Zrt. forgalmi adatai:

A tagok az éves szinten 466 milliárdos (2007) magyar építőanyag-kereskedelemből évente összesen 40-50 milliárd forintos – 2008. évben ebből 24 milliárd a központi beszerzés - forgalmat bonyolítanak, s 10-20 százalékos volumennövekedést érnek el. Az általuk biztosított, nagy haszonnal visszaforgatott tőke, valamint a Zrt. jelentős stratégiai tőkéje szavatolja a stabil, megbízható működést és az egyenletes bővülést. Az újHÁZ Centrum szerepel az ország 3000 legnagyobb adófizetője és az 500 legnagyobb forgalmú cége között. Az ezzel járó, kétévenkénti, teljes revízió biztosítja a jogszabályi előírásoknak maximálisan megfelelő működést.

Az újHÁZ Centrum network modellje:

Az újHÁZ Centrum gazdálkodásának egyik alapelve a pontos, késedelem nélküli fizetés, amely üdítő színfoltot jelent a körbetartozások által leginkább sújtott magyar építőiparban. A vállalat jelenleg 80-100 beszállítóval áll kapcsolatban, melyek a nagy tételben történő vásárlást honorálva jelentős, – az önállóan működő versenytársaknál nagyobb – árkedvezményeket biztosítanak, ezzel is garantálva az Új Ház Zrt-hez tartozó építőanyag-kereskedések megbízható és profitábilis működését, valamint a vásárlók megelégedettségét.

A szövetkezésnek-társulásnak ez a módja – a piacon működő más, hasonló kereskedelmi láncokkal szemben – különleges helyzetbe hozza tagjait azzal, hogy azok nem viszonteladók, hanem tulajdonosok lesznek a vállalatnál, így döntéseikkel közvetlen beleszólásuk van a cég életébe és működésébe, ami más, hagyományosan viszonteladói státuszban lévő kereskedőknek csak elérhetetlen álom. A tulajdonosok többségi döntésének érvényesülését, egzakt szabályok garantálják, amelyek kizárják annak lehetőségét, hogy a nagyobb vállalkozások összefogjanak, és érdekeiket a többiekkel szemben érvényesítsék.

A hálózat működésének alapja a minden tagra nézve kötelező érvényű belső szabályrendszer, elsősorban a fizetési fegyelem és elszámolási rend betartatása, melynek köszönhetően a beszállítók országszerte korrekt partnerként tartják számon az Új Ház Zrt-t. A vállalat a beszállítóknál kivívott pozícióit erősíteni kívánja azzal is, hogy a tagokkal kapcsolatban egyrészt készfizető kezességet vállal, másrészt csak olyan beszerzéseket engedélyez, amelyeket az adott tag le tud fedezni. A tagok számára a forgalmazott termékekre vonatkozó árkedvezményeken kívül területi védelmet biztosít. Többek között ez, a globális gondolkodást és helyi cselekvést megvalósító filozófia biztosítja a szerveződés versenyképességét, hiszen míg a központ a nagy volumenű beszerzéseket koordinálja, addig az adott városban esetleg már évtizedes múltra visszatekintő, az adott gazdasági környezet sajátosságait jól ismerő, helyi kereskedők a lokális piac igényeit elégíthetik ki a legrugalmasabb és legcélravezetőbb módon. Az Új Ház tehát eleve jól működő és autonóm gazdasági entitások szövetsége, amely gyakran életképesebben működhet, mint egy centralizált kereskedelmi lánc.

Az újHÁZ Centrum tervei:

Ennek ellenére az újHÁZ Centrum – a megcélzott 10 százalékos piaci részesedés kivívása érdekében – alkalmazni kívánja azokat az üzleti és marketing eljárásokat, amelyek a központosított struktúrák előnyeit jelentik, ezekkel is erősítve a saját modelljükben rejlő potenciált. Éppen ezért az idei évet a brand építésnek és a központilag szervezett marketing akciók elindítására szánják. Az egyes városokban működő partnerek cégtábláin tehát – a kereskedés eredeti neve mellett – országosan megjelenik az újHÁZ Centrum embléma is. Az év bizonyos szakaszaiban pedig a megadott termékeket egységes, kedvezményes áron lehet majd megvásárolni mind a 42 kereskedésben. Az akciókról országos reklámkampányok során tájékoztatják a vásárlókat. Azután hogy az Új Ház Zrt. 2008 decemberére elérte eredeti célját, miszerint megvalósította az országos lefedettséget, nem kizárt, hogy tevékenységét a határokon túlra is kiterjeszti, s ezzel az egyes termékek körében tapasztalható, hazánk és a szomszédos országok közti árkülönbségeket a vásárlók javára fordíthatja.

Az újHÁZ Centrum tevékenységei:

A hálózat teljes körű építőanyag kis- és nagykereskedelemmel foglalkozik, felölelve minden olyan terméket, amelyre a házépítésnél, lakás felújításnál – az alapoktól a tetőig – szükség lehet.

Az újHÁZ Centrum telephelyei tulajdonosainak mindegyike professzionális szakkereskedő, azaz a minőségi építőanyagon kívül magas szintű kiegészítő szolgáltatásokkal – szaktanácsadással, házhozszállítással, teljes körű garanciával – áll a vásárlók rendelkezésére. Minden partner kizárólag az ÉMI által bevizsgált, a fogyasztóvédelmi felügyelőség által jóváhagyott terméket forgalmaz.

Az újHÁZ Centrum telephelyei által kínált termékcsoportok:

Belsőépítészet, burkolatok, cement, faáru, hőszigetelések, kert, nyílászárók, árnyékolás, ragasztás technika, szerkezeti anyagok, tető és tetőtartozékok, vakolatok, habarcsok, homlokzatok, vízelvezetés.

Az újHÁZ Centrum legjelentősebb beszállító partnerei a teljesség igénye nélkül:  

Leier Hungária Kft., Baumit Építőanyagipari Kft., Wienerberger Téglaipari ZRt., TONDACH Magyarország Cserép-és Téglagyártó Rt., Lasselsberger-Knauf Kft., NIKECELL Hőszigetelőanyag-gyártó és Forgalmazó Kft., Rigips Hungária Gipszkarton Kft., Henkel Magyarország Kft., MAPEI Kft., MUREXIN Kft., Xella Hungária Kft., Creaton Hungary Kft., Schiedel Kéménygyár Kft., Saint Gobain Isover Hungária Kft., Bramac Kft., Holcim Hungária Cementipari ZRt., Austrotherm Hőszigetelőanyag Gyártó Kft., Saint Gobain Weber Terranova Kft., Mediterrán Kft., Villas Hungária Kft.

Előadók:

  • Kovács Tamás, az Új Ház Zrt. vezérigazgatója
  • Komlós Andor, a Leier Hungária Kft. ügyvezető igazgatója
  • Illy Gábor, a Baumit Építőanyagipari Kft. ügyvezető igazgatója

Forrás: Art Fon Sajtó

< >

Aktuális - Hír, cikk, ajánló

Áttevődik a hangsúly: erőteljesebben jelentek meg az elmúlt évek termékei a Contrumán

Gyártói hírek, cikkek 2024. 04. 15.

A Hörmann immáron kilépett a garázskapu gyártó egyszerű szerepéből

A Hörmann Hungária Kft. 2024-ben ismét részt vett a Contruma építőipari kiállítás- és vásáron, amelyen most először volt érezhető az a hangsúlyeltolódás, mely a cég portfólióját az elmúlt pár évben jellemezte: a garázskapuk és meghajtások mellett, már szinte nagyobb szerepet kaptak a beltéri- és bejárati ajtók.

Szakkönyv

Hefter László

Iparművészet 2023. 11. 27.

Hefter László Ferenczy Noémi-díjas üvegművész a magyarországi síküvegművészet megújítója és az üvegrestaurálás tradíciójának elkötelezett folytatója. Építészeti üvegmunkáival az alkalmazott iparművészethez, kabinet üvegfestményeivel a képzőművészethez, restaurátori munkáival a művészettörténethez járult hozzá kiemelkedően

Szakcikk

Mikor válasszunk tolóajtót, rejtett ajtót, technikai ajtót?

Nyílászárók 2023. 05. 03.
Egy lakás berendezése során rendkívül fontos, hogy a megfelelő belső nyílászárókat válasszuk ki. Lényeges szempont a praktikusság, a gazdaságosság és nem utolsósorban az esztétikum. Nézzük meg, hogy mikor milyen belső ajtókat érdemes választanunk

Szavazás

Segítse munkánkat! Ön mivel foglalkozik?